lauantai 18. huhtikuuta 2009

Sairastelua ja virkatut tossut

Niska-hartia jumituksen syyki selevis (ks. ed. postaus). Tulin oikeen kunnolla kipiäks: kuumeeseen sekä kura- ja oksennustautiin. Oli kivvaa! Yäk. Lapsista 3 alotti perjantain vastasena yönä oksentamaan ja pääsin itekki siihen ihanuuteen mukkaan aamuyöstä. Molemmista päistä tuli yhtä aikaa parhaimmillaan tai pahimmillaan. Vajjaa vuorokausi tuohon tautiin mulla meni, lapset jatkaa vielä. Nyt oon jotenkuten elävien kirjoissa (lue: jaksan maata sohovalla herreillä ja kahtoa silimien raosta mitä lapset touhuaa). Jumitukset on jo lähes tipotiessään. Onneks.

Lupasin esitellä valamistuneen työn viikonloppuna. Tein ”tilaustyönä” virkatut tossut sukulaisvauvan hautajaisiin muistopöyälle.(Niihin tarvihin sitä violettia bambua.) Mähän en oo virkannu ko ne pakolliset liinat ala-asteella. Ja niistä liinoista kaikista tuli erikokosia. Eli kokemukset virkaamisesta ei ollu kovin mairittelevia. Mutta kyllähän sitä ossaa tehä ku on ohoje jne. Nii-in. Tossujen teko oli, sanotaanko, aika haastavaa. Sain purkaa ja purkaa, mutta lopputulos on ihan tyydyttävä. Neulomalla oisin saanu tehtyä varmasti siistimmät (vaikka ite sanonki), mutta kelepas tillaajalle tuommosena. En ois kerinny ennää muuta tehäkkään, koska sitte tuo tauti iski.
Hautajaiset on ohi nyt, niin voi esitellä työn. Malli on tämä:


Ohje: Drops 14-8
Lanka: Catania ( 100% puuvilla), kukkiin vihreää tenneseetä ja violettia bambua vähän. Hyvä lanka virkkaukseen, mutta tikkaukseen nyörimäinen lanka ei oikeen sovi. Oon kokkeillu.
Koukku:3

Kai sitä vois tän kokemuksen myötä kokkeilla joskus vielä virkkausta. En mä oo suuruuenhullu en. Tai no, kai mä oon suuruuenhullu. ;)