lauantai 1. tammikuuta 2011

Neulevuosi 2010

Äsken pistin viime vuotta purkkiin käsitöitten osalta ja mieli painu pakkaselle oikeen urakalla. Enhän mä oo neulonukkaan juuri mittään, vain pieniä töitä. Ei tällasta blogia varmana kukkaan seuraakkaan. No joo, itsesääli sikseen. Tottuus on se, että luonteelleni ominaisesti, mulla oli suunnitelmia ja haaveita blogin suhteen. Ne tais olla aika suureellisia verrattuna siihen, mitä oon näitten kahen vuojen aikana saanu aikaseks.

Yhteensä vuonna 2010 valamistu 24 työtä, joka on 1 enemmän ku vuonna 2009. Aika surkia saldo, jos vertaa joihinki huimiin, jotka neuloo yli 100 neuletta vuojessa. No onhan mulla suurperhe ja käyn töissä, seli seli...

-sukat: 10 paria (aik 6 ja lasten 4)
-lapaset: 3 paria
-pipot: 7
-tunikat/topit/paidat: 1
-kolmiohuivit: 1
-muut: 2 (nuken makkuupussi ja vauvan peitto)

Yhtään isompaa työtä paitaa tai tunikaa en teheny aikuiselle. Kesken niitä kyllä oli/on, katsokaa vaikka...
Tunika päättelyä vailla valamiina

Suosituin valamistunu neuleeni on revontulihuivi, joka lämmittää omia harteita.

Revontulihuivi on ihana edelleen!

Viime vuonna laitoin blogiin uuen vuojen luppauksia: karkkilakko ja painonpuotus. Mites niitten on käyny? Karkkilakko on pitäny lukkuunottamatta 3:a päivää (24.-26.12), joka sortu miehen takia. Meni hyväkäs ostamaan mulle joululahajaks lempisuklaatani, valkosuklaata. Paketin avattuani olin tyrmistyny. Sain kysymyksen: "Etkö muka tosiaankaan aio syyä niitä?" Pakkohan mun oli sitte uhrautua. Lupasin itelleni, että saan syyä joulun ajan ja se on sitte siinä. Eli karkkilakko jatkuu. Painoa puotin noin 10kg, siinä tuo paino on junnannu, enkä oo jaksanu panostaa koko asiaan. Ylipainoa on yhä. Tälle vuojelle en tiiä uskallanko luvata mittään. Haluaisin kovasti saaha säännöllisen liikunnan osaks elämää, mutta mutta... Yrittänyttä ei laiteta. Lupasikko sinä jotaki tälle vuojelle? Oikeen mukavaa vuotta kaikille blogini lukijoille. Toivottavasti vuosi on vaiherikas ja mieluinen monelta osin!