perjantai 5. kesäkuuta 2009

Sekalaista höpötystä

Ei mulla mittään valamista oo tällä kertaa. Tää teksti on asiasta toiseen hyppimistä. Ei ajatus kulukenu. Soooori. Ihan äkkiä vaan villautan mitä posti toi kuluneella viikolla. Lankaa Tapiolta ja Mervillasta. Tapiolta Mandarin petitiä 7 kerrää, tarjouksessa ollutta safrania 9 kerrää sekä Mervillasta vyyhin vironvillaa (eka mulla ikinä). Mandarin petitit mennee kesken olevaan neuletakkiin. Safraneista pitäs tulla mulle lyhythianen neuletakki. Vironvillasta tullee revontulihuivi. Itelle siis kaikki. Oon itsekäs, nih. Eikö ookki ihania lankoja? Joo ja ne on mun!


Ihastuin tuohon vironvillan värisävyyn ku näin tämän huivin.

Aattelin tuon safranin olevan turkoosia ja turkoosina se myytiinki, mutta kyllä tuo on enemmän sinistä. Vrt. mun turkoosiin paitaan. No kiva väri silti.

Voitin Vauvantuoksuisia haaveita -blogin arvonnassa ihanan vauvanmyssyn. Sain ite valita minkä värisen haluan. En tiiä kumpi tuleva tulokas on, mutta veikkaan poikaa. Ehkä tällekki on vielä joskus käyttöä, virn*. Ihan tosi, ei kauhistella sielä.

Kyselin joskus taannoin blogissani millasta minipyöröillä on neuloa. Oli mukava huomata, että vielä pitkän ajan päästäki joku oikiasti lukkee mitä oon kirjottanu. Heini oli jättäny kommentin, että haluanko kokkeilla niitä pyöröjä. Mä aivan H-moilasena että täh? Tottakai haluan, mutta ku mulla ei oo niitä, enkä viiti ostaa niitä vain toetakseni "en tykkää näistä". Heini lähtetti pyöröt mulle puolen vuojen kokkeiluun. Siis aatelkaa. Tosi mahtavaa ja reilua. Oikiasti, tämmösiä ihimisiä on vaan täälä blogistaniassa. Lupasin korvata Heinille jotenki, jos en osta pyöröjä. Vielä en oo ehtiny testaamaan...

Sny-kierros on loppunu, mutta oon unohtanu kertoa kenen sny olin. Laittelin paketteja Suonalle Suonamaisuuksia -blogiin. En kuvannu omia paketteja, en muistanu. Tässä linkit paketteihin: helmikuu, maaliskuu, huhtikuu ja toukokuu. Sny-kierros oli niin mukava, että syksyllä lähen varmaan uuestaan mukkaan.

Puikoilla on tällä hetkellä vaan se punanen neuletakki itelle, jonka "alakulangat" (4 kerrää) sain Shamina-snyltäni ja johon tuli Tapiolta lissää lankaa. Äiti-Puffa on mua kyllä koittanu houkutella pahheellisen neuletavan piiriin = monta työtä kesken yhtä aikaa. Tsih. Varmaan jou'un kohta siirtymään siihen, ettei mee maku tuosta neuletakista ku sen teko on aikamoisen hiasta.

Muutama on ihimetelly kommenteissa, miten oon niin nopia neulomaan ku mulla on suurperhe. No eikös se oo niin, että siihen jää aikaa mihin sitä haluaa jäävän. :) Siinä mun neulomisen salaisuus.

Jos musta ei kuulu mittään lähiviikkoina, pakkaan tavaroita, siivoan, puran laatikoita jne. Muutto lähenee, vaikka se siirtyki kuun loppuun. Mukavaa...

16 kommenttia:

  1. Ihania lankoja.
    Ja nyt minä vasta älysin että perheenlisäystä on teidän perheeseen tulossa, onnea:)

    VastaaPoista
  2. Ihanaa pitsipalmikkoneuletta sinulla puikoilla! :) Samaa mieltä kanssasi siinä, että aikaa jää tasan sille, mikä on itselle tärkeää. :)

    VastaaPoista
  3. Pakkausta... uih. Onnea siihen puuhaan! Voi hyvin!

    VastaaPoista
  4. Heips! Tulin vastavierailulle, ihania lankoja olet ostanut. Vironvilla on mitä mainioin materiaali Revontulihuiviin, itsellänikin vielä muutama vyyhti kaapissa odottelemassa. Punainen työn alla oleva pitsineule on kaunis.

    VastaaPoista
  5. Joops.. sitä kerkiää, mitä haluaa... ja siispä menen ompelemaan... :)

    VastaaPoista
  6. Voi,voi,miten ihania lankoja! Ja noin paljon! Tuo Petit on kauniin punaista. Puhumattakaan vironvillasta!Yksi huivi on mullakin tuosta sävystä valmistunut. Ja toinen vyyhti on jo kerällä odottamassa puikoille pääsyä!
    Ei suurperhe estä tekemästä niitä asioita,mitkä itselle on tärkeitä! Kaikki asiat vaativat vain kekseliäisyyttä.Kyllä minäkin päivät noissa "tenavien tanhuissa" aina jotenkin keksin keinot neulomiseen!Sukat ovat tosin ainoat,mihin siellä voi keskittyä. Ja niitähän tulee! Tosin illat minä saan(onneksi)tikutella "issessein"!
    Aurinkoisia pakkauspäiviä!

    VastaaPoista
  7. Eila: Kiitos. :) Eihän sitä ihan suoraan ollu kirjotettu siihen yhteen postaukseen, jossa asiasta oli ettei se oo kumma jos et heti tajunnu.

    Mari: Tuo malli on kyllä kaunis, alakuperräisessä ohojeessa se oli valakosena, mutta hyvä tullee eri väristäki.

    Niina: Joo pakkaaminen ei oo kovin mukavaa hommaa. Kokemusta on kertyny siitä aivan liian monta kertaa. Tää taitaa olla 10.s muutto. Huh.

    Pitsisukka: Tervetuloa! Neule on kaunis munki mielestä. Saa nähä miten saan kappaleitten yhistämiskohista siistit. Se on pitsineuleissa aina haasteellista.

    Mummo: Hih... :) Hyviä ompeluhetkiä.

    Irina: Aattelin kerranki ostaa lankaa niin, ettei tarvi koko ajan pelätä että loppuu kesken. On ihan riittävän monta kokemusta siittä, että lankaa on naftisti.
    Mulla on myös illalla aikaa tikutella ku lapset on nukkumassa, mutta monesti päivälläki ehtii tehä jonku rivin.

    VastaaPoista
  8. Ihania lankoja! Tuo punainen neuleen alku on aivan valtavan kaunis ja tuo turkoosi! Ihana väri!!! :)

    VastaaPoista
  9. Tyrmäävän upeita lankoja! Piti taas tulla tänne vilkaisemaan. Toivottavasti Grande Finale sujuu hyvin, sitten kun sen aika tulee. Ja toivottavasti muuttokin menee ihan kivasti. Tiedän mitä rumbaa se on...olen muutaman kerran muuttanut elämäni aikana.

    VastaaPoista
  10. Taas löytyi niin ihana blogi kaikkien neuleittesi suhteen, että laitanpa seurantaan, jollet pahaa tykkää. Selasin äkkiä läpi. Tuo punainen neule on ihan mieliväriäni.

    VastaaPoista
  11. Hepuli: Langat on harvoin rumia tai ainakaan mulle ei oo juurikaan sellasia sattunu. ;)

    MysteryKnitter: Eikö?! En vielä oo aatellu hirveästi synnytystä, toivotaam vaan että kaikki mennee hyvin eikä tuu mutkia matkaan. Onhan se aina sellanen "koitos". Muutot onki sitten asia erikseen, meki on muutettu ihan riittävästi jo.

    Pirena: Kiitos. Laita ihimeessä blogi seurantaan, sehän on vaan hienoa että joku haluaa seurata miten mun neuleet etenee. Tuun vastavierailulle piakkoin.

    VastaaPoista
  12. Toi vironvillavyyhti on kyllä erikoisen kauniin värinen:) Mistäköhän johtuu, että kaikkien muiden ufot ovat houkuttelevia, mutta omat ei niinkään... Ehkä tarttis joskus rykästä pystyyn ufojen kierrätystä;) Mäkin kuolasin niin viime ravelry-vaihdon paketteja, et olin etunenässä ilmoittautumassa tämän kertaiseen. No, syksymmällä on varmaan , joten ehdit mukaan! Terkuin, Outi

    VastaaPoista
  13. Hienoja lankoja löytyy täältäkin... Usko tai älä, mutta minulla on suunnitelma, mitä teen siitä lankaröykkiöstäni, aikataulu on toki vielä avoin... Mikä malli sinulla on tuossa punaisessa neuleessasi, se on hieno? Olen etsinyt vastaavaa mallia just siihen bambu- lankaan! Voimia muuttoon ja kaikkea hyvää!!!

    VastaaPoista
  14. Ihania lankoja ja tuo villatakin alku on upea!

    Kysele vaan vinkkejä Revontuleen, jos tarttet. Kunhan ekasta kaaviosta selviää, loppu on lasten leikkiä. Kannattaa laittaa heti alussa silmukkamerkki (mulla nykyään ihan vaan lankalenkki) aina juuri ennen jokaista nurjaa silmukkaa. Se helpottaa kummasti!

    VastaaPoista
  15. Sini Helmi: En tainnut aatella nennääni pitemmälle ku sen kommentin kirjotin, tietysti jokkaiselle langalle on suunnitelmat. EIkä ne aina totteudu, vaikka kuinka yrittää. Vastasin blogiisi neuletakin ohojeeseen liittyen. Muutto on kyllä todellinen koetus, mutta toivottavasti ei tarvi sitte muuttaa piiiitkiin aikoihin.

    Hepsi: Villatakista kyllä pitäis tulla upea, mutta eihän se ihan varmaa oo ku musta on kyse. ;) Mukava, että neuvoja saa kysyä. Varmasti hyödynnän jos tarvista on! Tekis mieli kyllä laittaa revontuli jo puikoille...

    VastaaPoista
  16. Tulin vain toivottamaan hyvää juhannusta!!

    VastaaPoista

Kiitos ku jaksoit jättää viestin. Se piristää kummasti.