perjantai 19. elokuuta 2016

Niin suloset sukat

Laitetaanpa välliin uuempia tuotoksia, ennen ku nämä kovin vanhenee. Kiva nähä tilastoista, että tänne on löyetty takasin. Se ilahuttaa mua suuresti. ♥ Muistakaa myös instagram-tilini @napinneuleet, jokkainen on sinne tervetullut.
So sweet socks / Niina Laitinen design 66s.
Lanka: Novita Nalle taika
Puikot:3,0 mm
Tehty ajalla: 22.-28.6.2016
Ken söi kesävoin -sukkien jäläkeen neuloin lokakuusta 2015 helemikuuhun 2016 muutaman työn innolla ja vauhilla. Kevättä kohti tahti hyyty hyytymistään, kunnes en muutamaan kuukauteen koskenukkaan puikkoihin. 

Välissä muutettiin eli sillon ei ollu aikaa. Juhannusviikolla lapsia oli leirillä ja ympäri Suomenmaan. Mulla oli aikaa taas. Kaivoin lankapussia. Ei mittään kivvaa lankaa, yllätys. Äitienpäivälahajana sain 3 kerrää novitan nalle taikaa. Otin siittä yhen kerän ja sopivat puikot. Instagrammissa oon ihhaillu Niina Laitisen sukkamalleja. So sweet socks on suunniteltu juuri tällaiselle pätkävärjätylle langalle ja on ilimanen malli. Siitäpä sukat puikoille.

Ensimmäinen sukka valamistu lähes itestään, kun ensin lisäsin yhen mallikerran varteen. Mulla on yhä tiukka käsiala. ;) Pari iltaa ja eka sukka oli valamiina.

Toinen alakuun heti ekan jäläkeen. Eipä siittäkään sen ihimeempää. Kiva, simppeli malli. Voin tehä toistekki. Soppii hyvin ommaan jalakaan eli pystyy hyvin tehä suuremmatki kuin ohojeessa.

Sen huomasin, että ristiinvahavistetusta kantapäästä tuli hieman tiukempi kuin normaalisti tekemästäni vahavistetusta kantapäästä. Onneks oon niin monet sukat jo elämässäni teheny, että hoksasin heti kantalapun näyttävän lyhyemmältä. Neuloin vain muutaman kerroksen enempi ja hyvä tuli.

Näitten sukkien jäläkeen aattelin olla kerranki "etuajassa" ja neuloa sukkia nyt, eikä vasta sitte, kun talavi kolkuttelee jo nurkkapielissä. Puikoille pääsi siis uuet sukat. Pysykääpä linjoilla, blogattavaa riittää. :)

16 kommenttia:

  1. Kauniit. Taidankin tietää langan, jolla tuota mallia voisin kokeilla. Täytyy vaan vissiin saattaa pari juttua ensin jo pois puikoilta.
    Mitens haaste etenee?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista 👍🏻 Haaste etenee omaan tahtiin, isompi työ puikoilla, ei ihan heti valmistu. Sukat jäi tauolle kun lanka loppui ja pohdin mitä tekisin sen kans. Yhdet lapaset on kesken kans. Taidankin seuraavaksi päivitellä haasteen kuulumisia blogiin. 😊

      Poista
  2. Nämä on kyllä tosi kauniit sukat, niin nätti tuo varren malli. On sinulla kyllä sievä neulejälki!!
    Mukava odotella uusia postauksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kanneli. 👍🏻 Vuosien harjoittelun tulosta neulejälki. 😉

      Poista
  3. Kivan näköiset sukat tuli.
    Itse en osaa edes sukkia tehä, mutta just tänään laitoin tätin tekemät uudet sukat jalkaan.
    Hyvää alkanutta viikonloppua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista ja mukava kun löysit blogiini. Tykkään sukista itsekin, vaikka pätkävärjätyn langan ystävä en normaalisti olekaan.
      Hyvää viikonloppua sinulle myös. (y)

      Poista
  4. Miten herkullisen sävyiset sukat kuin karamellit!!
    Täällä Mantelilaaksossakin villasukat ovat talvisin kovassa käytössä!
    Lempeää viikonvaihdetta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mantelilaakson Susanna! Villasukat kuuluu talveen ehdottomasti, silläpä niitä täytyy neuloa sitä varten.
      Mukavaa viikkoa sinulle!

      Poista
  5. Hienot villasukat!
    Ja ihanan väriset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista. Itsekin tykkään väristä ja mallista kovasti.

      Poista
  6. Eksyin Kivaan blogiisi ☺
    Ja totesin, että onpa komiat sukat Sinulla ja huolella tehdyt ☺

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kivasta kommentista. Ilahduttaa kovasti ♥ villasukkia tullut tehtyä niin paljon jo, että osaa jo kohtuullisen huolellisesti tehdä ne. :)

      Poista
  7. Taidokasta jälkeä. Täälläkin syksyn tuntua ilmassa ja saa taas villasukat kaivaa kaapista esille. Tänään kyllä ollut oikeinkin lämmin päivä, mutta huomiseksi näyttää taas sadetta lupailevan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) minä oon kyllä syksyihiminen, joten en paa pahakseni villasukkien esille kaivamista. Tietysti jatkuvat sajekelitkään ei aina innosta. :D

      Poista

Kiitos ku jaksoit jättää viestin. Se piristää kummasti.