sunnuntai 23. tammikuuta 2011

Myssy, myssyni mun

Heipä hei! Täälä on tapahtunu semmonen ihime, että on valamis neule. Neulomisvimma kävi vallan sietämättömäks ja sen seurauksena synty myssy itelle. Myssy oli tillauksessa koko talaven, sillä mulla on ollu vain yks myssy, joka ei sopinu yhteen takkini värin kans. On suoraan sanottuna hävettäny kulukia tuola ihimisten ilimoilla. Ei vaan oo ollu aikaa neuloa, ei oo jaksanu tms. Innostus on ollu täysin hukassa. Viikko sitte pistin myssyn puikoille oivallettuani, että mullahan on sopivaa lankaa kaapissa. Seuras kiivas mallin etintä ja yllättäen se löyty novitan lehestä. Niistä en oo neulonu juuri mittään. Päätin eilen, että teen myssyn valamiiks, makso mitä makso. Perheriian se sai aikaan, ei sen enempää... :( Rouva vaan istu takalistonsa päällä ja tikkas. Mies ahersi: teki ruuan, syötti lapset, vaihto vaipat, pesi pyykkiä jne. Pienin kaato koiran kupin... Eihän miestä mitenkään voinu ottaa päähän se, että mä neuloin??!
Säätämistä myssyn kans oli, koska lanka oli palijon ohuempaa ku ohojeessa. Välitinkö tuosta seikasta siinä kohtaa ku ois pitäny? En. Teinkö mallitilikun? En tietenkään, kuka sitä nyt yhtä myssyä varten mallitilikkua tekis, en mä ainakaan. Kostautuko se? Kyllä kyllä!!! Myssyni oli valamis ja sovitin sitä (lankoja en sentään päätelly). Olin verrannu myssyä välillä aina aikasemmin tekemääni myssyyn. Siihen suhteutettuna myssy vaikutti erittäin hyvälle, vaan mehtäänpä meni ryminällä. Ohojeessa oli tehty 2 kertaa rivit 1-14, seuraavat 15-28 vain kerran ja loppukavennukset. Mä jou'uin tehä näin: 3x rivit 1-14, 2x rivit 15-28 ja sitte kavennukset. Myssy on loistava. Ihana. Tykkään! Mikä parasta se on valamis ja mun ikioma! 

Ohje: Novita syksy 2009, malli 20 muokattuna
Lanka: Kauhavan Kangas-Aitan Panda (saatu SNY-kierrokselta 2009, kiitos Shamina!)
Puikot: 4,5mm ja 5mm

Jospa se neulomisinto tästä taas elpys. Voishan sitä yrittää tikutella bussissa... hylkäsin sen kerran koitettuani. Oon matkapahoinvoiva, bussissa erityisesti. Tikkaaminen sai heti huonon olon aikaan, enkä oo siks koittanu toista kertaa syksyn jäläkeen. Uskaltaiskohan kokkeilla uuestaan, vaikka ihan perussukkaa, jota ei tarvi tuijottaa koko aikaa...



Kiitän lopuks edellisiin kirjotuksiin tulleista kommenteista. En oo vastaillu kellekkään, tunnustan. Joukossa oli mulle uusia kommentoijia, toivotan teiät tervetulleeks. Tilanne on edelleen sama: bloggaan ku oikiasti ehin ja kommentoin ku oikiasti ehin. Kommentit ilahutti erityisen palijon, koska oletin ettei kukkaan ennää viihti mittään sanoa ku en itekkään "sano" mittään. Ehkä kirjotus oli sen verran säälinkerjuuta, että muutamat sentään helty. ;) Mukavaa talaven jatkoa. Kevättä ja pitempiä päiviä oottelen ku kuuta nousevaa. Aurinko, oi aurinko paista jo!