keskiviikko 15. heinäkuuta 2009

Kesän ihanuuksia

Kiitos kaikille kommentoijille onnentoivotuksista liittyen uuteen kottiin ja vauvelin loppuootukseen. En oo niihin vastaillu, sillä oon ollu konneen ulottumattomissa. Kiva, että kävijöitä on riittäny, vaikka harvakseltaan oon tänne kirjotellu. Luvassa piiitkä postaus. Rentou'u ja ota vaikka joku kiva neule viereen ennen ku alotat lukemisen tai kuppi kahavia. Valamista? Sitte menoks...

Dippaadai dippaadai, postipa toi mulle tännään jottain tosi kivvaa. Bongasin Elämää -blogissa 30 000 ja sain siittä hyvästä mahtavan palakinnon. Riikkis oli taannoin aarrevaihossa parini. Alloin jo eppäillä, että onko hän säilyttäny tietoni ku paketti oli niin osuva. Se oli kasattu ajatuksella ja lämmöllä ihan takkuulla. Ensikski sain itelleni Regian sukkalankaa. Onkohan Riikkis käyny vakkoilemassa missä kunnossa mun villasukat on? Varmaan. Ne on aivan nyppyyntyneet ja lörpähtäny, joten saa hyvällä syyllä tehä uuet sukat. Langan värit on ainaki kerällä pirtsakat, toivottavasti valamiinaki. Sukkien teossa vois nyt sitte samalla vihdoin ja viimein kokkeilla niitä minipyöröjä. Paketissa oli muutaki... Rentouttavaa jalakageeliä, joka tuli tarpeeseen ku oon seissu tolopillaan monta päivää purkaen muuttolaatikoita. Saunaan kiva pesulapanen tai kuorintakinnas (en oo varma kumpi tuo on). Suklaata, joka oli hyvvää. No on sitä vielä vähän jälellä. Ja persolaukku ku oon, ni tietysti oon syöny sitä yksikseni. ;) Suklaa oli lemppariani minttusuklaata ja sattumoisin laktoositonta eli massu kiittää ja kumartaa. Mukana oli myös pieni saatekirje. Kiitos Riikkis kivasta ja sopevasta paketista. Varmasti langat tullee neulottua jossain vaiheessa. Rentouttavan jalakageelin käytän jo tänä iltana saunan jäläkeen. Uutta saunakinnasta vois testata saunareissulla myös. Hemmottelua tiedossa. Kyllä mun nyt kelepaa. Jee. Kiitos niin palijon että riittää. :) :)

Pakettikuori oli Marimekon vihkiruusu -kuosia. Meillä on tännään sattumoisin hääpäivä eli sopi hyvin tähän päivään. Ei olla juhulittu mitenkään, tässä kotona päivä on menny. Mies teki lapsille hiekkalaatikon ja ite oon tuskaillu nuitten purkamattomien laatikoitten kans ja koittanu saaha niitä vähemmälle. Aaarrrggghhhh. Ei huvittais kahtoa nuita laatikoita koko kessää, joten pakko purkaa. No onneks ne loppuu aikanaan.

Reissussa on oltu kuten viime postauksessa vihijailin. Mummuloissa ja Vaasassa käytiin ja oltiin, mukavaa oli. Yli viikon mittanen reissaaminen alako ottaa silti voimille. Oli suorastaan huippusiistiä tulla kottiin. Vaasassa käytiin Wasalandiassa ja Edvininpuistossa. Tuo Edvininpuisto oli kyllä hauska. Pittää laittaa joitaki kuvia sieltä.

Juokse sinä humma kun tuo taivas on niin tumma

Oi sanoi siili, olen tunteellinen siili

Tämä töpselikärsä oli vallan hurmaava

Saisko olla kahavia?

Wasalandia-todisteita


Neuleaikaa oli ihan kivasti, sillä olin laiskajaakko koko reissun ajan. Istuin vain ahterini päällä ja tikkasin. Mahtuu yhteen kätteen ne kerrat ku laitoin ruokaa ja tiskasin tms. Siskoni välillä jopa patisti mua: sä et oo vielä neulonu yhtään tännään, ni pakkohan sitä oli uhrautua ja mennä neulomaan. ;) Kyllä neule eteniki aika palijon. Etu-takakappale on kainalossa asti. Alloin sitte säveltämään ohojeen kans, saa nähä menneekö purkuun. Toivotaan ettei kokonaan ainakaan. Mikähän vimma siinä oikeen on, ku aina pittää yrittää tehä enemmän ku ossaa. No ei palijasteta enempää, on jottain jännitystäki.


Onko muuten teille tullu jo uusi Novita? Mulle ei oo. Tein osotteenmuutoksen ajallaan eli syy ei oo ainakaan siinä. Olin aatellu, että lopetan Novitan tähän numeroon. Nyt ainaki tuo ajatus vaan vahavistuu ko lehti on tullu niin ussein myöhässä. Novita on tullu mulle 4 vuotta ja oon teheny ainoastaan 2 neuletta lehistä. Koko ajan oon neulonu, mutta ohojeet oon katellu pääasiassa netistä. Jonku toisen lehen voisin tilata. Hmmm... minkälaisia kokemuksia teillä on esimerkiks Suuresta käsityölehestä, Taito-lehestä, Modasta ym.? Luen aika vähän nuita. Muitaki harkihtemisenarvosia lehtiä saa vinkata.

Bloggailua on takana jo yli puoli vuotta, mutta puolivuotispäivä mennä hujahti ohi tuossa muuttohulinassa. Nyt kesällä ei oo ollu aikaa kirjotella, mutta jospa sitte talaven pimmeinä iltoina ehtis taas enemmän. Mua huvittaa jotenki ku en ite kertonu ku parille tyypille, että mulla on tämmönen blogiviritelmä. Mieski sai tietää vahingossa, että mulla on blogi. Joo, oon omituinen otus. Mies oli kertonu muutamalle tutulle ja sukulaiselle. Nyt on ollu joku kumma ketjureaktio vissiin, ku tuntuu että "kaikki" tietää tästä. Tullee paineita. Vaikka ei pittäis, mutta mutta... Ois kyllä ihan kiva tietää ketä kaikkia täälä käy, vink vink vaan. Mukavaa heinäkuun jatkoa kaikille tasapuolisesti. Hymmyillään ko tavataan. :)

11 kommenttia:

  1. Olipa kiva, että oli mieluisa! Ja suklaakin vielä massulle sopivaa, voi jee! Hymyilen täällä tuolle Vihkiruusu-osumalle. Oisko nää nyt niitä etiäisiä?

    Tuo sinun punainen neuleesi on ihana. Sitä olen aiemmissakin postauksissasi ihastellut.

    Mulle on tullut Suuri Käsityölehti jonkun kerran pienen pätkän. Siinä on vain niin paljon ompeluohjeita, että minä en sillä lehdellä juuri paljoa tee, kun ompelu ei todellakaan ole lajini.

    Modaa olen työkaverilta joskus lainaillut, mutta ainoa mitä siitä olen tehnyt, on se yksi pikkulikan tunika. Modassa kuitenkin on paljon neuleohjeita / lehti.

    Ihanaa kesänjatkoa!

    VastaaPoista
  2. Onnittelut miultakin uuden kodon ja tulevan nyytin johdosta.

    VastaaPoista
  3. Ihana neule puikoilla! :)

    Minulle Novita on se kaikkein paras lehti, teen joka lehdestä usein yli kymmenenkin neuletta, ja vielä enemmän on niitä, jotka haluaisin tehdä, mutten vaan ehdi.

    Suuri Käsityölehti minulle tuli monta vuotta, muistaakseni v. 2000 lopulla sen aloitin ja 2007 vuoden loppuun tilasin. Aluksi siinä oli paljon kivaa, mutta pikku hiljaa tuntui, että se alkoi toistaa itseään. Ompeluohjeitahan siinä on paljon, neuleohjeista en ole niinkään tykännyt, eivät ole olleet mun tyylisiä (Novitan ohjeet taasen on). Hyvää siinä on monipuolisuus, eli on virkkausohjeita, ristipistoja, tilkkutöitä, sisustusta. Ei mikään huono lehti siis, mutta itse vain lopulta kyllästyin. Ai niin, siinä lehdessä on ollut hyviä kestovaipan kaavoja (muistaakseni 1/2005 ja 1/2007), että vink vink, jos aiot tulokkaalle vaippoja ommella. :)

    Modassa oli minusta kivoja neuleohjeita aiemmin, tai olen löytänyt kirjastosta vanhoista Moda-lehdistä mieluisia neuleohjeita. Mutta kun tilasin vuoden ajan Modaa v. 2007, niin minusta ne neuleohjeet huononivat juuri silloin, enkä ole sen jälkeen ostanut Modaa edes irtona. Joskus siinä on edelleen minusta jotain kivaa, tyyliin yksi kiva lehteä kohden, joten saatan sitten lainata sen lehden kirjastosta.

    Makuja on kuitenkin niin monia, että mistä sinä sitten tykkäät? Entä jos lainaisit kirjastostasi pinon noita käsityölehtiä ja tekisit niiden perusteella vähän vertailuja ja päätöksiä? Modasta tulee muuten yleensä joskus helmi-maaliskuussa hyvä tarjous, että jos aiot sen tilata, niin kannattaa malttaa odottaa talvea. ;)

    Niin, ja Taito-lehdessä on minusta enemmän kankaankudontaa yms. Ehkä joku yksi neule/virkkausmalli lehteä kohden. En ole jaksanut sitä kovasti edes lehtihyllyillä selata.

    VastaaPoista
  4. Onnea hääpäivän johdosta!
    Kiva reissu tuntuu olleen ja sittenhän on mukava palata taas kotiin.
    Minä lopetin Novitan tilauksen just niin, ettei tätä uutta tullut. Ihan kiva lehti, ei siinä mitään, mutta harvoin tuli kuitenkin tehtyä mitään siitä, niin ajattelin että varmaan vanhoista lehdistä löytyy ohjeita vielä pitkäksi aikaa. Tykkään Modasta, se tulee minulle. Tietysti joku numero on sellainen ettei löydy mitään mieleistä, mutta useammalla selailukerralla aina jotain kuitenkin löytyy.
    Kiva arvontavoittopaketti!

    VastaaPoista
  5. Mulle on tullu novita-lehti aina ja tykkään lehestä. Modan tilasin varmaan vuosi sitte, ku lehtimyyjä sai puhuttua ympäri.. oon monesti meinannu lopettaa sen, ku en oo mittää siitä tehny.. nii jopas toiseks uusimmasta sain ommeltua itelle housut pellavakankaasta ja oli nii hyvä kaava mulle, että nyt on ihan pakko tykätä moda lehestä. ;)
    Taito-lehen tilasin itelle ja yks nummero on jo tullu :)
    Käsityölehestä en tykkää..
    Ottobre-naisten kaavalehti mulle tullee kans.. siinä ei oo neuleita, mutta minähän oonki ompelija.. :)
    Jeps jatketaan...

    VastaaPoista
  6. terveppä terve näppi!! :) kävin vähän tsiikaan ku äiti ohimennen kertos et sullaki on tällanen.. se ku näit aika lailla pläräilee.. ;)tuossa se nytkin istuu vieressä ja kädet vispaa :) heh. jotain se on mutki saanu kokeilemaan mut puolitiehen ne aina jää.. jostain kumman syystä. Sulla näyttäis noit saavutuksia olla vaik mihin lähtöön :D Tsemppiä muuttolaatikoiden kanssa ja onnea uuteen kotiin!! -kokkolan serkkuplikka vanhimmasta päästä- ps toi murre on kyl niin kohdallaan!!

    VastaaPoista
  7. Minäkin oon ajatellut lopettaa tuon SuuriKäsityö-lehden tilauksen, on tullut jo 30 vuotta. Kaikki tallessa, kyllä sieltä löytyy malleja joka lähtöön. Modakin tulee välillä pieniä jaksoja. Kyllä se niin on, että netistä löytyy kaikkia neuleohjeita ja kirjastosta. Tulee halvemmaksikin, kun ei jokaisestakaan lehdestä tule tehtyä yhtikäs mitään.
    Onnea uudelle kodille ja tulevalle vauvelille.

    VastaaPoista
  8. Me todettiin, että kahden yön reissu on näin "vanhoille" ihan sopiva. Oli kiva tulla kotiin... :)

    Mulle tulee Novita, Moda ja Suuri Käsityölehti. Novitassa on mallit parantuneet, mutta vähän tulee siitä silti tehtyä, kun netistä löytyy niin paljon kivaa. Modan mallit ovat ulkolaisten lankafirmojen malleja, joita saattaa nähdä lankakaupoissa. SK on uuden päätoimittajan myötä mennyt mielestäni enemmän "kierrätyksellisempään" suuntaan... Tällä hetkellä tosin neulon SK:sta hamppuhattua. :)

    VastaaPoista
  9. Mitäkuuluu.. kukkuluuruu...

    VastaaPoista
  10. Heippa! Olen käynyt täällä aina välillä kurkkimassa,, tällä hetkeällä mietin, mitä mahtaakaan kuulua tuolle upealle punaiselle neuleelle, jota olet tekemässä Mandarin Petit- langasta ? Se näyttää aivan mahtavalta..

    VastaaPoista
  11. Mummon kautta bongasin tänne ja taijan jäädäki tänne:):)Hih,ihan uteliaisuuvesta katos!Tuo sun murtees ku saa hihittään ja sitte ku jäi mullaki se mummon mökki-ilta välliin:):)
    jos kiinnostaa...s.suvi8@gmail.com:):)
    Pien vihjasu vaa!
    JA tsemppiä viimesille viikoille!

    VastaaPoista

Kiitos ku jaksoit jättää viestin. Se piristää kummasti.